Tuesday, October 14, 2008

Et lite knis fra nordvestlandet

Unge Venstre har jo som kjent gått inn for å legalisere bordelldrift på sitt nylig holdte landsmøte. I tillegg ønsker ungdomspartiet at cannabis og khat skal kunne selges i dagligvareforretninger; les mer i Aftenposten.

- Alkohol og tobakk er i dag legalisert. Så lenge det ikke finnes helsemessige begrunnelser for ikke å gjøre det, må cannabis og khat kunne selges på lik linje med tobakk og alkohol. Unge Venstre er motstander av kriminalisering av prostituerte. Vi ønsker å ha regulerte bordeller på lik linje med Tyskland, forklarer leder i Unge Venstre, Anne Solsvik, til VG nett.

KrFU-leder Kjell Ingolf Ropstad sier til VG Nett at dette er galskap.
Jeg undres dermed over hvilket av ungdomspartiene som kommer med den mest sjokkerende/innlysende kommentaren..

Lars Sponheim selv sier at Unge Venstres utspill viser tegn til umodenhet og at det er ikke seriøst. Jeg kan dermed ikke dy meg, og må legge ut en svært artistisk, selvtegnet tegning til forslag for ny logo til UV:



3 comments:

mr. fattofit said...

Hva mener du?

mr. fattofit said...

Hva mener du om sakene unge venstre tar opp. Bør cannabis legaliseres og bør vi organisere prostitusjon?

Hanne said...

føler vel selv at jeg ikke har stor nok kompetanse til å uttale meg for skråsikkert om hverken for eller mot(trengs en diskusjon, gjerne på nasjonalt nivå). syntes dog ikke det er noen dum ide, og at det er flott med ett parti som tør å ytre saker som kan anses som provoserende:)