Tuesday, March 18, 2008

Mandag

..egentlig tirsdag, men det foeles ut som overnevnte. For omlag en maaned tilbake, sa jeg ja til aa holde et foredrag om meg selv og mitt land for "Sons of Norway" en bunch menn med aner i Norge. Gelmte det inntil i gaar, angrer paa at jeg takket ja.
Uansett, jeg leste som vanlig den bedritne lokalavisen. Dagens "Teen dad charged with sex assault" vekket min interesse. Etter aa la lest igjennom, fannt jeg ut at det ikke gjaldt helt hva jeg trodde, sammenliknet med overskriften. En 17 aar gammel gutt ble anklaget for "repeaded sexual assault of a child for alledgely fathering a child with a 16-year old girl whom he lived with for more than two years". For meg er det noe som ikke stemmer. En syttenaaring blir anklaget for aa gjoere sin sekstenaarige kjaereste gravid. Syntes det er noe som skurrer naar det hele var frivillig. Jada, vet det ikke var avisens sin feil. men jeg fatter ikke hvorfor du maa vaere 18 for aa kjoepe angrepiller. Folk har sex, enten staten oensker det eller ei, saa da er det bedre aa forhindre "uhell" enn aa forby akten.


Jeg har lyst paa sjokolade. Jeg har mensen. Blir dermed mer usaklig og surmulende enn vanlig.

Kizzez!

No comments: